reklama

Šútovský vodopád

Aj napriek tomu, že premenlivé počasie sa už od rána s nami zahrávalo, nakoniec bol dnešný sviatočný deň ako stvorený na príjemnú turistiku spojenú s dobrodružstvom, na ktoré sa nezabúda.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Obec Šútovo sa nachádza na severvýchodnom okraji Turčianskej kotliny na úpätí Malej Fatry. Z minulosti sú tiež známe názvy ako Suto, Sutowo, či Suttó, ktoré sú odvodené od chovu bezrohých oviec - šút a tiež podľa neďalekej tiesňavy starosloviensky nazývanej "šutom"

Ak sa rozhodnete tieto končiny navštíviť presvedčíte sa, že príroda svojimi krásami skutočne nešetrí. V horúce a slnečné dni môžete relaxovať pri Šútovskom jazere, čo je vlastne bývalý lom, teraz zaplavený vodou, dosahujúci hĺbku až 15 metrov. Voda pôsobila skutočne čisto, môžete si zaplávať spolu s rybkami, ale pozor - len na vlastné riziko.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

*Fascinovalo ma ako fascinovane a bezhybne to ten pes všetko naokolo sledoval*

No mojím dnešným cieľom bol práve Šútovský vodopád a tak som sa za pomoci turistických chodníkov vybrala priamo k nemu. Cesta to bola veľmi príjemná, žiadna nudná asfaltka s neustále premávajúcimi autami. Po celý čas som bola sprevádzaná šumom vody, čo dodávalo celej túre správnu atmosféru, dokonca mi nevadil ani občasný dážď, práve naopak, myslím si, že celej oblasti dodával nádych dažďových pralesov. A ako to už býva, na záver prišla krásna odmena a to prúd striebristej vody, akoby padajúcej z neba, ktorý ma príjemne osviežil a dodal mi stratenú energiu. Ak ste už Šútovo navštívili určite viete o čom hovorím a ak nie, tak vám vrele - na vlastnú zodpovednosť - túto destináciu odporúčam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

*Ak máte radi adrenalín, tak sa určite prejdite cez tento most, ale s aspoň piatimi daľšími dobrovoľníkmi. Stojí to za to!*

Obrázok blogu

*Voda tečúca cez trasu naznačuje, že dlho očakávaný cieľ je už na blízku!*

Obrázok blogu
Obrázok blogu

*Menšie vodopádíky vás budú sprevádzať počas celej cesty*

Obrázok blogu
Obrázok blogu

*Spomínaná odmena*

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Toto miesto ma skutočne očarilo a určite sa sem ešte niekedy vrátim. Možno práve v zime, keď vodopád zamŕza a túra je o čosi náročnejšia, s možnosťou zažiť skutočnú dávku adrenalínu. Prajem pekný zážitok všetkým tým, ktorí ho chcú zažiť :-)

Ivica Barthová

Ivica Barthová

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada premýšľam, čítam a píšem. Obľubujem prechádzky, cestovanie a prírodu. Sú mi sympatické témy, ktoré sa týkajú minimalizmu, udržateľného spôsobu života a životného prostredia. Milujem varenie, dobré jedlo, jednoduchú módu a interiérový dizajn. A sem tam mám tiež chuť niečo zdieľať do sveta. A aj preto práve čítate tieto riadky. Zoznam autorových rubrík:  Navštívila somMyšlienkyFoto výlety od nefotografky

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu