reklama

Chceš sa so mnou hrať?

Moja malá sesternica vždy pri mne sedí a nedá mi pokoj, až kým ma nepresvedčí, aby som sa s ňou šla hrať. Vidím, že jej trpezlivosť nemá konca - kraja a tak pod podmienkou, že pôjde ešte niekto, vstávam z gauča, na ktorom som doteraz bola zaujatá mojím ničnerobením a poberám sa do kuchyne, kde sú už poctivo pripravení moji panáčikovia z Človeče. No prečo tak často odmietame hrať sa s deťmi, či mladším súrodencom?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Spomínam si na svoje detstvo, keď som sa s ocinom hrávala plastový hokej, sedmu, stavali sme si autodráhu alebo sme len tak ležali na gauči a lúštili osemsmerovku. No spomínam si aj na to, že vždy mi trvalo nejaký čas, kým som niekoho z rodičov presvedčila, aby som sa so mnou zahrali, pretože sa im buď nechcelo a miesto toho sledovali televíziu alebo jednoducho ma zahriakli nejakou námietkou prečo nemôžu.

Je mi jasné, že nie vždy je na to vhodná chvíľa a samozrejme aj dieťa musí mať trocha samostatnosti, aby sa v určitú chvíľu dokázalo zaobísť bez rodiča, či kamaráta, ale aj napriek tomu ma zaráža fakt, že niektorí ľudia v poslednej dobe uprednostnia hlúpy film, či bezvýznamné klábosenie s ,,kámoškou", miesto toho, aby si oddýchli zábavnejším spôsobom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Deti sa hrajú veľa, je to pre nich niečo ako pre nás zamestnanie alebo pravidelná dochádzka do školy. Hrajú sa a možno si ani neuvedomujú, koľko sa pri tom učia. Môžu sa hrať sami a rozvíjať tak svoje intelektuálne schopnosti, doplňovať slovnú zásobu alebo si trénovať zručnosť. Spoločenské hry nás naučia ako sa správať medzi ľuďmi a občas vznikajúce hádky medzi deťmi nám dajú základy správneho zaobchádzania s ľuďmi v spoločnosti.

No nemali by sa stále tieto veci učiť aj dospelí? Veď život je jedna veľká hra, tak prečo by sme si občas nemohli pripomenúť jej pravidlá? Hra nám môže dať veľa podnetov ku komunikácii, k otvorenosti k iným ľuďom, či k vyriešeniu problémov. Hra je ,,len" elementárna súčasť nášho života, no nemýľme si malé s nepotrebným.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechcem tým teraz povedať, že by sa ľudia mali od rána do večera hrať mikádo alebo drviť v práci kanastu, či nájsť útechu v hraní počítačových hier a zabíjaní zlovestných zlobrov. Skôr si myslím, že ľudia vždy majú v dennom programe nejaké medzery, ktoré by takisto mohli využiť na pravidelnejšie čítanie kníh, či na návštevu kultúrnych podujatí alebo na nejakú zábavnú hru bez túžby zvíťaziť, či ožrať sa a prísť o týždenný plat.

Ja osobne som si môj nehrací svet uvedomila, keď nám minule vypli elektriku a spomenula som si na detské časy, kedy by som si to možno ani neuvedomila, pretože by mi určite nechýbal internet, v televízii by o takom čase nešli žiadne rozprávky a ja by som sa pravdepodobne so sestrou hrala jednu z našich vymyslených hier.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Člověk neprokázal v ničem tolik fantazie jako v množství různých her, které vymyslel.
G.W. Liebniz

Hra vám poskytuje prostor, kde můžete vyzkoušet odvahu, zdatnost a sebedůvěru, aniž byste za to zaplatili příliš mnoho. Můžete v ní osvědčit svůj charakter podle požadavků společnosti, aniž byste museli podstupovat zkoušky a dopouštět se chyb.
E. Goffman

Kedy ste sa naposledy zahrali vy? :-)

Ivica Barthová

Ivica Barthová

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada premýšľam, čítam a píšem. Obľubujem prechádzky, cestovanie a prírodu. Sú mi sympatické témy, ktoré sa týkajú minimalizmu, udržateľného spôsobu života a životného prostredia. Milujem varenie, dobré jedlo, jednoduchú módu a interiérový dizajn. A sem tam mám tiež chuť niečo zdieľať do sveta. A aj preto práve čítate tieto riadky. Zoznam autorových rubrík:  Navštívila somMyšlienkyFoto výlety od nefotografky

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu